Examentrainingen Scheikunde | Examentraining Noord

Scheikunde Examentrainingen

Examentraining Scheikunde

Niveau: VWO

Welkom bij de examentraining! Mijn naam is Renske de Vries en ik verzorg de examentraining scheikunde bij Examentraining Noord. Hieronder vind je wat informatie over de examentraining.

Programma

In de drie dagen gaan we samen nog eens door alle stof heen die je voor je examen nodig hebt. We beginnen op dag 1 bij de basis gevolgd door chemische reacties en rekenen in de chemie. Op dag 2 behandelen we zuur-base, koolstofchemie en redoxreacties. Op dag 3 gaat het over biochemie en duurzaamheid  en sluiten we af met het maken van een examen. Zo kun je alles wat je geleerd hebt toepassen en leer je op examentempo werken. Door de kleine groepen word je snel geholpen met je vraag.

Inzet

In de examentraining wordt hard gewerkt en boeken we samen het resultaat waar jij voor bent gekomen. Ik verwacht van elke deelnemer een actieve werkhouding en maximale inzet. Van mij kun je verwachten dat ik je vragen kan beantwoorden en je kan ondersteunen bij het leerproces (hoe pak je een moeilijke opdracht aan?). Samen gaan we voor een goed resultaat. Natuurlijk is er in de pauzes ook tijd voor gezelligheid!

Spullen

Je ontvangt van Examentraining Noord een schrift en twee boekjes. Als je liever zelf een schrift meeneemt mag dat ook. In het eerste boekje is een samenvatting gemaakt van alle leerstof. Het tweede boekje bevat oude examens en zijn de opdrachten per onderwerp gesorteerd. Je moet je eigen Binas, rekenmachine, pen, potlood, markeerstift/gekleurde pen meenemen.

Over mij

Op dit moment geef ik scheikunde les op de middelbare school en daarbij studeer ik nog (scheikunde educatie). Examentraining geven vind ik erg leuk omdat ik in een korte tijd veel bereik samen met de leerling. ‘Ik leer in 1 dag examentraining meer dan een jaar van mijn scheikunde docent’ heb ik meer dan eens gehoord. Door mijn ruime ervaring van zes jaar examentraining geven weet ik hoe ik je snel en goed kan helpen. Ik ben erg positief en kijk bij iedereen naar de mogelijkheden in plaats van naar de beperkingen (zoals achterstallige kennis of het ontbreken van vaardigheden). Samen gaat het ons lukken!